GRY MIEJSKIE DLA SZKÓŁ

Gra miejska (city game, urban game) to hit ostatnich lat! Łączy ona w sobie elementy podchodów, happeningów czy LARP (ang. Live Action Role-Playing). Przez kilka godzin zastąpimy ulice miasta (i nie tylko) w gigantyczną, realną planszę do gry. Uczestnicy zamieniają się w pionki, które poruszają się według wyznaczonych zasad. Podczas gry, uczestnicy zwiedzają, szukają, poznają, uczą się, rozwiązują, analizują, zbierają, integrują się i przede wszystkim dobrze się bawią.

ZASADY GRY

Podczas powitania z prowadzącym, uczestnicy zostaną podzieleni na zespoły 5-10-osobowe. Przed rozpoczęciem części właściwej, zostaną przedstawione zasady gry, regulamin, reguły poruszania się po terenie, sposób zdobywania punktów oraz cel zabawy. Następnie przekazujemy drużynom sety startowe, w których będą się znajdować potrzebne materiały: mapy, karty startowe, podpowiedzi itp.

PUNKTY

Ilość punktów dostosowana jest każdorazowo do miejsca gry (teren), charakterystyki grupy, czasu oraz budżetu. Zwykle jest to 10-15 punktów. Połowa lub wszystkie punkty są obstawione animatorami, którzy przeprowadzają zadania i weryfikują wykonanie. Grupy poruszają się po punktach w dowolnej kolejności. Zadania każdorazowo dostosowane są do poziomu grupy. Zwykle jest to mieszanka, sprawdzająca różne umiejętności: współpracy, komunikacji, logicznego myślenia, celnego oka czy odwagi.

MIEJSCA

Duży teren (przestrzeń miejska, teren zielony lub duży budynek), np. Stare Miasto w Gdańsku, Park Reagana w Gdańsku, teren dawnej Stoczni Gdańskiej.

TEMATY:

TAJEMNICE HALI U-BOOTÓW

Historia Stoczni sięga XIX wieku wraz z powstaniem Królewskich Zakładów Budowy Korwet. Kiedy stocznię przejęły Prusy, nazwę zmieniono na Kaiserliche Werft. Budowano tu statki transportowe, pasażersko – transportowe, pasażerskie oraz okręty wojenne. Stocznia Cesarska kryje wiele tajemnic i niewyjaśnionych zagadek. W latach 1906-1908 zbudowano tu pierwszy w Gdańsku U-boot. Na terenie Stoczni do tej pory nie znaleziono tajnych materiałów dot. konstrukcji łodzi. Były one pilnie strzeżone przez carskie wojsko. W czasie II Wojny Światowej wiele XIX obiektów na terenie Stoczni zostało zniszczonych. Dawna Hala U-bootów dalej skrywa swoją tajemnicę. Zadaniem uczestników gry będzie odnalezienie dokumentów zawierających plan budowy pierwszego u-boota w Gdańsku ukryte przez władze PRL. To gra dla licealistów z elementami podróży do czasów PRL. Na uczestników będzie czekać wiele zagadek, tropów i zadań do wykonania. Czasem przyda się pomoc nieznajomego z
przeszłości, czasem intrygujący symbol lub napis na budynku. Przyda się także zmysł konstruktora, odkrywcy i poszukiwacza. Jednak przede wszystkim współpraca całej grupy pozwoli na osiągnięcie końcowego sukcesu. Odwiedzimy m.in.: Halę BHP, Warsztat Wałęsy, Halę U-bootów, Drogi do Wolności. Czas zamienić się w prawdziwych detektywów i ruszyć na poszukiwania ukrytych rysunków.

SŁAWNI GDAŃSZCZANIE

Gdańsk to miasto, z którym wiąże się bogate życie kulturalne. Od wieków było i jest zamieszkiwane przez ludzi, którzy swoimi poczynaniami na stałe zapisali się w kartach historii Europy. Większość z nich stała się ,,symbolem’’ dla Gdańska. Wielu gdańszczan miało w przeszłości duży wpływ na rozwój nauki, architektury, oraz sztuki: Jan Heweliusz, Abraham van den Blocke, Daniel Gabriel Fahrenheit, Artur Schopenhauer, czy Gunter Grass. Podczas gry odnajdziemy miejsca, przedmioty, obiekty związane z życiem tych wybitych postaci. Rozwikłamy niejedną tajemnicę, odkryjemy zapomniane przestrzenie i spotkamy bohaterów z książek np. Guntera Grassa.

NA TROPIE BURSZTYNOWEJ KOMNATY

Historia Bursztynowej Komnaty rozpoczyna się w Gdańsku, kiedy Fryderyk I zamawia wykonanie bursztynowego wystroju swojego gabinetu u gdańskiego mistrza bursztyniarskiego – Andreasa Schlütera. Nad wykonaniem dzieła będą pracować przez 11 lat najlepsi rzemieślnicy gdańskiego cechu. Przekazana do Petersburga, a następnie skradziona przez Niemców i ukryta, stała się obiektem poszukiwań amatorów, urzędników ministerstw kultury Polski i Niemiec. Być może informacja o miejscu ukrycia Bursztynowej Komnaty znajduje się w Gdańsku?

MORSKIE OPOWIEŚCI

Gdańsk to miasto portowe. Wiele zabytków związanych jest z morską historią miasta. Piraci, rybacy, marynarze – legendy przeplatają się z prawdziwymi historiami. Uczestnicy odnajdą miejsca, które nawiązują do morskiej historii Gdańska. Gracze odwiedzą najciekawsze i te trochę zapomniane obiekty marynistyczne. Będą mieli okazję wykazać się pomysłowością i poczuciem humoru. Czasem przyda się pomoc przypadkowo spotkanego mieszkańca. Wygrywa tylko jedna drużyna, która o czasie odgadnie zaszyfrowaną wiadomość. Grę zakończymy warsztatami marynistycznymi w Klubie Morza „Zejman” na Wyspie Spichrzów. Zajęcia obejmują dwie godziny, podczas których uczestnicy zapoznają się z morzem, żeglugą i historią Gdańska. Zwiedzając wnętrze XVIII-wiecznego spichlerza ”Steffen”, w którym
zgromadzono 17 tysięcy eksponatów nautycznych (m. in. kości wielorybie, szczątki wraków),
oglądają liczne cenne eksponaty, a następnie biorą udział w grach i zabawach marynarskich, w konkursach o tematyce morskiej, wspólnym śpiewaniu piosenek. Grupa szkolna podzielona jest na wachty, dowodzone przez dziecięcych kapitanów. Wachty przez cały czas trwania zajęć współzawodniczą pomiędzy sobą o miano najlepszej wachty a poprzez zabawy i konkursy wprowadzane są w świat morskiej przygody.HISTORIA WTÓRNA – gra ekologiczna
Zapraszamy do udziału w ekologicznej wyprawie. W ciągu kilku godzin, uczestnicy poznają najważniejsze i najciekawsze zagadnienia związane z ekologią. Rozwiązując zadania na punktach, dowiemy się jak wygląda historia odpadów, jak zaoszczędzić przez recycling czy poznamy także ciekawostki ekologiczne. Nie zabraknie kilku zadań sprawnościowych, bo „w zdrowym ciele zdrowy duch”. Proponujemy organizację gry w jednym z trójmiejskich parków, np. w Parku Reagana. Grupy muszą pokonać wszystkie zadania w określonym czasie. Podczas finału, wylosujemy zwycięzców lub przeprowadzimy quiz, który wyłoni najlepszą 100% naturalną eko-drużynę.

CENA

Ustalana indywidualnie w zależności od wielkości grupy i tematu gry. Ceny od 15 zł/os.

CENA ZAWIERA

  • Przygotowanie scenariusza gry
  • Sety startowe dla grup – mapy, karty startowe, podpowiedzi
  • Przygotowanie zadań i punktów na trasie
  • Obsługa animatorów
  • Koordynator gry
  • Pozwolenia na wejście do wybranych obiektów
  • Dyplomy dla uczestników gry

*Bilety do obiektów muzealnych płatne dodatkowo wg stawek grupowych i szkolnych

 

Zapytaj o szczegóły: biuro@intertalent.pl